Kończy Ci się umowa na internet, telefon lub telewizję? Jesteś niezadowolony ze swojego providera i już teraz wiesz, że nie chcesz korzystać z jego usług. Pragniesz rozwiązać umowę, ale nie wiesz kiedy kończy się Twój okres rozliczeniowy i jaki jest okres wypowiedzenia. Nie przejmuj się. Jest prosty wzór, w którym zawarto kilka szczegółów, aby uchronić Cię przed karą za zbyt wczesną rezygnację z usługi. Dodatkowo dowiesz się jakie dane należy zawrzeć, aby pismo nie zostało odrzucone ze względów formalnych.

Z prawnego punktu widzenia dokument rozwiązujący umowę jest prawomocny jeśli zawiera:

– datę i miejscowość jego wystawienia

– dane abonenta

– dane adresata – najczęściej biuro obsługi klienta danej firmy

– nagłówek

– treść stwierdzającą jakiej usługi rozwiązanie umowy dotyczy, wystarczy identyfikator (nr telefonu, nr linii na której świadczona jest usługa internetowa, identyfikator usługi)

– treść stanowiąca między kim została zawarta umowa

Nie trzeba zagłębiać się w szczegóły i polecamy zacząć akapit od zdania:

Oświadczam, iż ze skutkiem na koniec ostatniego okresu rozliczeniowego określonego w Umowie, zachowując okres wypowiedzenia, pragnę rozwiązać umowę…

Tak sformułowane zdanie uchroni Cię przed karami za przedterminowe rozwiązanie umowy i spowoduje jej rozwiązanie w najbliższym możliwym czasie zgodnie z regulaminem operatora.

Gotowy wzór możesz pobrać za darmo, bez ograniczeń w edycji i dalszym przetwarzaniu w formacie dokumentu tekstowego, PDF lub zdjęcia JPG.

docpdf

46 Responses to Prosty i sprawdzony wzór rozwiązania umowy na usługi telekomunikacyjne

  • Dzięki, proste i przydatne 🙂

  • Bardzo przydatne.Dzieki.Pozdrawiam.

  • Przydatne, właśnie skorzystałam 🙂 Dziękuję 🙂

  • Co się stanie jeżeli chciałbym skorzystać z powyższych wzorów a jest w połowie 2-letniej umowy, czy zdanie „Oświadczam….” uchroni mnie przed naliczeniem kar za przedwczesne zakończenie umowy ?

    • Wydaje mi się, że nie powinno być problemów. W końcu pismo zawiera informacje „z najbliższym możliwym okresem rozliczeniowym, zachowując okres wypowiedzenia”, może ktoś już skorzystał ze wzoru kilka miesięcy przed końcem umowy?

    • zaplacisz karę

  • Dziękuję bardzo za Twe wskazówki, konkretnie i na temat. Oby się powiodło 🙂

  • W jaki sposób zdanie
    „Oświadczam, iż z najbliższym możliwym okresem rozliczeniowym, zachowując okres wypowiedzenia, pragnę rozwiązać umowę…”

    ma mnie uchronić przed karami poniesionymi za rozwiązanie umowy pół roku przed terminem?

    • A w taki sposób drogi Errorze, że w Twoim przypadku najbliższy możliwy okres rozliczeniowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia jest za pół roku i wysyłając wypowiedzenie dzisiaj jeszcze przez 6 miesięcy korzystasz i płacisz za usługi.
      29 czerwca 2015 wysyłałem do Orange wypowiedzenie umowy na telefon i Neostrade z TV sporządzone według ww wzoru i po kilku dniach miła pani z Orange zadzwoniła żeby mnie przekonać do pozostania w „pomarańczy”. Kiedy jej podziękowałem poinformowała mnie, że w takim razie usługi zostaną wyłączone z dniem 3 października 2015, bo wtedy kończy mi się umowa. Wypowiedzenie wysłane 3 miesiące przed końcem umowy i problemów nie ma.

      • Tak, to ma sens, jednakże myślałem raczej o całkowitym zerwaniu umowy pół roku wcześniej, aniżeli tylko wypowiedzeniu i płaceniu do końca umowy.

  • A Jak po podpisaniu drugiej umowy na następne 24 miesiące, czyli aneks do umowy i po 2 miesiącach korzystania z internetu też pomoże takie pismo.

    • Jeśli 2 miesiące po podpisaniu aneksu wyślesz wypowiedzenie wg tego wzoru to pomoże na tyle, że przez pozostałe 22 miesiące nie musisz już myśleć o wysłaniu wypowiedzenia, ale też dalej płacisz i korzystasz z usług. Podpisując aneks do umowy, nie wypowiadamy aneksu tylko umowę, której aneks dotyczy.

  • Tylko jest pewien warunek w Neti jak wypowiadasz umowę to masz 14 dni na odesłanie urządzeń dzierżawionych – bo inaczej kara !

    • Wszędzie trzeba odesłać sprzęt, lecz nie do 14 dni od wysłania wypowiedzenia, a do 14 dni od zakończenia umowy.

    • Witam na wynajmowanym mieszkaniu moja mam zalozyla usluge neti tv i internet na swoje dane. Otzrymalem tel z zagranicy ze mam zjezdzac do pracy (jestem juz za granica) zdalem mieszkanie wlascicielowi a do neti napisalem dwa pisma o zerwanie umowy za uslugi za tv i internet i drugie za na nastepny dzien zostanie wyslany sprzet na adres magazynu i poprosilem o wyslanie potwierdzenia jak sprzet odbiora, wyslalem go za potwierdzeniem i zolta kartka mi wrocila ze odebrali. W zwiazku ze zrywam umowe naliczyli mi oplate za internet i tv okolo 608zl oraz kare umowna. Czy jest jakas szansa aby tej kary nie placic ? pokryje koszta za tv i internet

      prosze o odp dzieki

      • Z mojego doswiadczenia kare musisz zaplacic,mialam taka sama sytuacje tzn.ani mieszkania w polsce ani zameldowania i tak powiadomiono mnie ze musze placic a za zerwanie umowy z nimi naliczyli mi 1200zl,po przeliczeniu wolalam z mezem placic usluge do konca umowy troche taniej to wyszlo niz zerwanie

        Pozdrawiam

  • Mam pytanie, czy to prawda, że jeśli jestem w połowie umowy abonenckiej i ją rozwiążę, to i tak, i tak będę musiał ponieść koszt całkowity abonamentu? Jeśli by tak było, to by było niezbyt fajnie. Czy wyjazd za granicę jest wystarczającym powodem rozwiązania umowy z Pomarańczą?

  • KONIECZNIE nalezy dopisac Z KONCEM JEJ OBOWIAZYWANIA. bo beda do was dzwonic i straszyc ze konczycie przedwczesnie. ten wzor jest uniwersalny ale bledny i zostawia pewne pole manewru operatorowi.

  • co oznacza w tej umowie w ostatnim zdaniu „na usługę” ? nie rozumiem tego zdania może ktoś wytłumaczyc ? bo tępy jestem jak pień .

  • Bzdura. To sformułowanie wprowadza w błąd. „W najbliższym możliwym terminie” może oznaczać również za miesiąc Jeśli w regulaminie (a w większości tak jest) obowiązuje miesięczny lub większy termin wypowiedzenia a klient ma zawsze możliwość wypowiedzenia umowy (nawet w jej połowie) to operator może przyjąć to wypowiedzenie jednocześnie naliczając zwrot przyznanych klientowi rabatów. Co do waszego speedtesta to też wprowadza w błąd ponieważ z 400Mbit/s pokazuje 65-70 a na innych stronach z testami jest ok.

    • W trosce o Internautów wzory zostały zmodyfikowane.
      Tester podaje wartości poglądowe, więc wyniki mogą się różnić bardziej lub mniej od rzeczywistej prędkości łącza.

      • To po co dajecie tak kiepskiego speedtesta. Jako operator wystawiłem łącze 400/400Mbit/s a wyniki dostałem na poziomie 65/0,5. Żenada. Potem taki klient robi zrzut ekranu i leci ze skargą.
        Przed chwilą zrobiłem test i z 400/400 pokazało mi 4/1. Informuje Państwa, że jeśli
        któryś z moich klientów będzie powoływał się na test z Państwa strony podejmę odpowiednie kroki prawne.

        • Ze swojej strony zrobiłem co mogłem żeby nikomu nie utrudniać życia i interesu.
          U siebie mam łącze 75/5 i tak pokazuje, czasem pokaże inaczej ale to normalne.
          A propos ostatniego zdania jest ono bynajmniej rozbawiające. W sieci jest mnóstwo niezależnych speedtestów lepszych jak i gorszych. Cały świat wie, że takie narzędzia nie gwarantują precyzyjnych pomiarów i nie są podstawą to ewentualnych roszczeń, a że trafił się Panu trudny klient to nie pierwszy i nie ostatni raz.
          Zamiast chodzenia po kancelariach życzę wesołych i spokojnych świąt.

  • Otrzymałem niedawno pismo podpisane przez Justynę J. panią Derektor- mętne jak tylko możliwe. Pismo informujące o ZMIANACH wzorca umownego podobno zgodnie Ust.Prawa Telekom. Z tego bełkotu wynika że nie można zrezygnować z usług netii w okresie krótszym niż 30 dni od zakończenia okresu rozliczniowego -tj.31 grudnia (to znaczy np. w ciągu miesiąca grudnia) i umowa ulega kolejnemu przedłużeniu na czas nieokreślony.Jest bezczelne s……….stwo jak to zwykle w Polsce.
    Oczywiście po za tym netia zastrzega sobie Opłatę Wyrównawczą związaną z ulgą ? (pytanie czy mieliśmy Giga ofertę pod tytułem 3 miesiące za 1 zł.) Czuję że jedyną opcją jest w tym kraju zapakowanie w ładną paczkę modemu odcięcie od zasilania i wysłanie jako prezent pod choinkę Pani Derektor.

  • Szczerze, to nie widziałem jeszcze umowy „korzystnej dla klienta”. Im piękniejsze reklamy w tv, tym więcej haków w umowie.

  • skorzystałam i bardzo przydatne informacje jest ok.

  • a co jeśli chcę już wypowiedzieć umowę ponieważ od 3 tygodni nie działa mi internet i telefon a oni tak długo naprawiają usterkę

    • W takim przypadku można by wystosować pismo do operatora, które będzie zawierać w dużym uproszczeniu, że albo uporają się z usterką albo rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym za porozumieniem stron lub z powodu braku warunków technicznych na świadczenie usługi.

  • Czy te wzór można wykorzystać, jeżeli chcę zrezygnować z umowy na czas nieokreślony?

  • SKORZYSTAŁEM DZIĘKI WIELKIE

  • Ostrożnie, to nie tak do końca jest. Jeśli chcesz rozwiązać umowę z Netią z końcem umowy to Twoje rady są w porządku, ale jeśli chcesz rozwiązać umowę przed terminem to nie możesz używać sformuowania:
    Oświadczam, iż ze skutkiem na koniec ostatniego okresu rozliczeniowego określonego w Umowie, zachowując okres wypowiedzenia, pragnę rozwiązać umowę…
    bo Netia skasuje Cię do ostatniego miesiąca. Słowo kluoczowe to ” ostatniego”, którego nie należy użyć. Określamy datę rozwiązania na miesiąc przed i po temacie. Ewentualna kara za odstąpienie to nie jkest suma opłat do końca umowy, tylko ryczałt dużo niższy.

  • Nie rozumiem, jak umowa terminowa, określona datami OD … DO … może przeistaczać się w umowę bezterminową. Któryś z tzw. ustawodawców ma w tym interes. Tak należy tłumaczyć to w tym kraju.

  • Bardzo dziękuje za wzór przyda się przy rozwiązaniu umowy

  • dzięki przydało się też i mi

  • Bardzo przydatne i proste bardzo dziekuje

  • Witam, właśnie skorzystałem z podanego wzoru i podjechałem do punktu NETI, pani która przyjmowała wniosek powiedziała że jest prawidłowy zaznaczam że rozwiązuję umowę wraz z jej końcem a nie zrywam wcześniej. Tak więc mogę potwierdzić prawidłowość tego wniosku, mi pomógł dziękuję i pozdrawiam.

  • A w jaki sposób rozwiązać umowę zawartą na 2 lata, jeżeli dostawca pakietu usług nie spełnia jej warunków (np. brak deklarowanej możliwości nagrywania kilku kanałów jednocześnie, brak mozliwości cofania kanału o 2 godziny, etc i mimo kilkukrotnych wezwań do usunięcia usterki oraz dwukrotnego wyznaczenia ostatecznego terminu do jej usunięcia nic z tym nie zrobił?

  • Kończy mi sie umowa 6 czerwca,dzis jest 8 maja.kiedy mam zwozyc rezygnacje z dalszych uslug t mobile zyby mieć jak najkrótszy okres wypowiedzenia.proszę o pomoc

  • Kończy mi się umowa 6 czerwca a teraz jest 8 maja,kiedy mam zlozyc wypowiedzenie żeby mieć jak najkrótszy okres wypowiedzenia.prosze o pomoc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.